Mira Kartbayeva-Mikhail Lermontov

Monday, 27 October 2014

From the book "Master of Tango"

They felt the lure into the rhythm, the lure of music. What could be important if into the courtyard of a theater? There was no language, nationality, social status; did not even know if they really knew each other for who they could be. The music was there for them, and they were there for themselves, for their pleasure to feel Tango into the veins,in the heart, deep inside. It was enough a "LA", and the hands are searched, the bodies drew near, he led her and let her ride in a Bajofondo under the light of the Sun, as in the square of Caminito in Buenos Aires ...
(from the book "Master of Tango", not yet concluded - ©MikhailLermontov 2014)

Sentivano dentro il richiamo del ritmo, il richiamo della musica. Che poteva importare essere nel cortile di un teatro? Non esisteva idioma, nazionalità, stato sociale; non sapevano neppure se davvero si conoscessero per quelli che potevano essere. La musica era lì, per loro, e loro erano lì per loro stessi, per il loro piacere di sentire Tango nelle vene, nel cuore, dentro il profondo. Bastò un "LA" e le mani si cercarono, i corpi si avvicinarono, lui la guidò e lei si lasciò guidare, in un Bajofondo alla luce del Sole,come nella piazza del Caminito a Buenos Ayres...
(from the book "Master of Tango", not yet concluded - ©MikhailLermontov 2014)


Ellos sintieron la llamada en el ritmo, el atractivo de la música. Eso podría ser importante si fueren en el patio de un teatro? No había ningún idioma, nacionalidad, condición social; ni siquiera sabía si realmente se conocían entre sí para que puedan ser. La música estaba allí para ellos, y estaban allí para ellos mismos, para su placer de escuchar tango en las venas, el corazón, en el fondo. Al cabo de sólo un "LA" y las manos son juzgados, los cuerpos vinieron, se la llevó y la dejó en un paseo Bajofondo a la luz del sol, como en la plaza de Caminito en Buenos Aires...
(from the book "Master of Tango", not yet concluded - ©MikhailLermontov 2014)




No comments: